czwartek, 21 sierpnia 2014

167.800 km - duży serwis

Minęło prawie 20.000 kilometrów od kwietnia, kiedy to ostatni raz Alfa trafiła do warsztatu, dlatego też, trzeba było udać się tam raz jeszcze.

W skład prac weszło:
- Wymiana oleju i filtrów.
- Wymiana całego rozrządu.
- Wymiana przednich amortyzatorów.
- Wymiana przedniego prawego wachacza.
- Regeneracja maglownicy.
- Wymiana tulejek i łączników w przednim zawieszeniu.
- Wymiana linek hamulca ręcznego.
- Przetoczenie przednich tarcz hamulcowych.


Jak widać, zakres prac był duży ale efekt w postaci komfortu i trzymania się drogi również ogromny. Od wymiany przez ostatni tydzień przejechałem 2000 km i z każdym zakrętem jestem bardziej zadowolony. Niestety zdaje sobie sprawę, że w przypadku Alfy ten stan nie będzie wieczny bo zawieszenie delikatnie mówiąc jest "delikatne" :) W moim przypadku, sytuacji nie pomaga niestety fakt, że mam profil opony 45, co powoduje, że bardzo duże obciążenie jest przenoszone na zawieszenie. Dlatego też, przy kolejnej zmianie opon wybiorę już "balony", tracąc wygląd ale zyskując komfort.

16 komentarzy:

  1. Duży duży zakres a ile za to wszystko zabuliłeś powiedz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Koszt całego serwisu to 5500 na fakturze z Vatem. Części tylko dobrych dostawców, czy to dużo czy mało pozostawiam Wam do oceny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie co do lakierów w Alfie.Jak się nazywa taki dwu tonowy z płynnym przejściem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli dobrze się domyślam co masz na myśli to chodzi Ci o lakiery z domieszką miki, która powoduje, że lakiery w zależności od kąta patrzenia sprawiają wrażenie różnych odcieni.

    W przypadku Alfa Romeo mika wykorzystywana były w lakierach o oznaczeniu:
    567 NIEBIESKI – BLU OLTREMA
    583 CZERWONY – ROSSO RUBINO

    Czy o to chodziło?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo duży zakres prac ale kwota nie aż tak strasznie duża

    OdpowiedzUsuń
  6. W jakich kosztach jest Regeneracja maglownicy ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz już niestety nie pamiętam a na fakturze nie mam wyszczególnionych kwotowo wszystkich pozycji. Jeżeli chcesz to mogę Ci przekazać namiary do mojego mechanika, który serwisuje Alfy pod Warszawą.

    Tak mi się coś kołacze że całość zamknęła się w okolicach 1200 zł ale naprawdę nie jestem pewien.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto regularnie wykonywać przegląd samochodu - wymiana oleju co 10-20 tys to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu informacje są niezwykle potrzebne i wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezwykle interesujące są te informacje.

    OdpowiedzUsuń