sobota, 26 kwietnia 2014

Czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej

Wydawało mi się, że tapicerka w Alfie jest czysta, potwierdzali to też inni, którzy jeździli ze mną samochodem. Przyszedł czas żeby to zweryfikować. 

Zdecydowałem się na zestaw do czyszczenia i konserwacji firmy Colourlock werja Soft, w skład którego wchodzą:
  • środek czyszczący
  • środek konserwujący
  • ściereczka z mikrofibry
  • szczotka do czyszczenia 


Zestaw oceniam bardzo wysoko. Samo opakowanie sprawia bardzo dobre wrażenie, jest ono zrobione z dobrego kartonu, sztywne i trwałe. Nie niszczy się przy pierwszym otwarciu. Szczotka jest wykonana z przyjemnego drewna i dobrze się nią pracuje. Środek czyszczące działa bardzo sprawnie i nie jest wymagane mocne przyciskanie szczotki do czyszczonej powierzchni. Środek zawiera niewielką ilość wody (im mniej tym lepiej dla skóry) przez co szybko wysycha dlatego dobrze jest pracować na małych powierzchniach i przecierać szmatką wyszorowany fragment. Jeżeli chodzi o środek konserwujący to spodziewałem się bardziej konsystencji mleczka a okazał się on białym płynem. Mimo to przyjemnie i szybko rozprowadzało się go po fotelach. Jedyne czego mi zabrakło do tak fajnego zestawu to druga szmatka. Jedna posłużyłaby do wycierania wyszczotkowanych powierzchni a druga do nakładania konserwacji.


Teraz czas na zdjęcia, w tym przypadku największy wrażenia zawsze zrobią 50/50
 










 

A na koniec kilka zdjęć z finalnego efektu:





9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy artykuł o tym czyszczeniu. Z pewnością taka wiedza się przyda zamiast w ciemno szorować nie wiadomo czym i zniszczyć tapicerkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny rezultat, ale preparaty colourlocka do najtańszych nie należą. Ja używam szarego mydła - tani klasyk i też daje radę: http://www.leroymerlin.pl/warsztat/chemia-warsztatowa/pasty-czyszczace/srodek-czyszczacy-szare-mydlo-bio-mellerud,p171801,l970.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybór kosmetyku był czym podyktowany? Najlepszy wg Twojego doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybór kosmetyków podyktowany był dobrymi opiniami na portalach specjalistycznych. Przyznam, że nie mam wielkiego doświadczenia w zakresie czyszczenia skóry, wcześniej używałem mało znanego środka i takich efektów nie było.

    @ Jerzy Kudelski, no racja taki zestaw tani nie jest i starcza pewnie na 3 razy natomiast efekty daje fajne. O szarym mydle też słyszałem i podejrzewam, że aby ograniczyć koszty można czyścić mydłem a tylko konserwować czymś lepszym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń